ادله مدعیان قرآن و فرهنگ زمانه
تاريخ : برچسب:, | | نویسنده : عبدالنصیر همدرد

نقد وبررسی: 1. اکثر متون مقدس الهی گذشته از طرف خداست قرآن نیز از حرف خداست و شباهت دو جمله و آیه دلیل بر اقتباس نیست دلیل بر این است که نازل کننده واحد است؛2. اقتباس کننده باید باسواد باشد و مطالعه نماید در حال که پیامبر ما بی سواد بودند؛ 3. اگر ورقه و راهب به پیامبر تعلیم دادند چرا خود شان ادعای پیامبری نکردند؟ و چرا ادعا نکردند که ما استاد پیامبر اسلام هستیم و هیچ تاریخی این حرف را نقل نکرده است،

نقد بر علیه مسلمین: قرآن به زبان عرب است پس فرهنگ اعراب را پذیرفتن،جواب:1. زبان عربی کاملترین، گویاترین و جامع ترین و با عفت ترین زبان دنیاست مانند بیانات کلمه های: غایط، جماع و ... «و ما ارسلنا من رسول الا بلسان قومه»؛(ابراهیم، 4). زبان قوم به معنای لغت قوم است زبان پیغمبر با زبان مخاطبین یکی است،«انزلناه قرانا عربیا»(یوسف،2). واژه ها بیانگری فرهنگ و آداب قوم هستند. مانند سوگند ها، تشبیهات، تمثیلات و ... .

واژگان دخیل در زبان قرآن: 300 کلمه غیر عربی در قران داریم، مانند فردوس(فارسی)، زنجبیل(هندی)، ابراهیم(عبری) و... . اما این کلمات قرآن را از عربی بودن بیرون نمی کند.2.  واژگان دخیل در بین مردم عرب مصطلح شده بود به علت همجواری با هسایگان، تجارت، کالا و... .3. تشبیهات قران برای انتقال مفاهیم الهی از ابزارهای مانند زبان، تشبیه و تمثیل استفاده کرد است.4. تمثیلات.


ای محقیق شما که ازنیروخاصی برای ادامه دادن برهرمطلب دلخواه تان هستید.

نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







گالری تصاویر